~ RAKYAT JELATA ~

web counter code

selamat mengunjungi blog , terima kasih


Dec 7, 2010

Posted by ella lalola :D at 4:23 PM



salam maal hijrah :)

hari ni 7-12-2010....
aku nak ucapkan salam maal hijrah pada semua umat islam.
sempena maal hijrah ni aku mengharapkan lembaran baru yg lebih baik utk diri aku. aku mengharapkan perubahan yg lebih baik pada diriku. aku berniat utk penuh kan solat 5 waktu. aku juga ingin menjadi anak solehah. ingin melakukan segala tuntutan agama n tinggalkan larangan. tapi semua ni aku x dpt secara serta merta jika aku x percaya pd diri sendiri. aku jugak nak lupakan semua kisah lalu aku. semuanya ! aku kena teruskan kehidupan dgn sebaiknya! mungkin perlukan masa tapi insyaallah aku boleh :) 
family aku & kwn kwn sentiasa disamping aku. itu pon da ckup buat aku gembira. cuma, hati aku x dpt bohong yg aku syg kan dye sgt sgt. tapi kalau bertepuk sebelah tgn takkan berbunyi. jadi, aku perlukan semua nya. dye bkn jodoh aku agaknya. tapi aku x berhenti syg kan dye. yeahh ! hati aku hanye utk dye seorang. bukan mudah untuk mencintai n melupakan seseorang yg disayangi dgn mudah. cuma aku perlu sentiasa tabah.
mungkin ini adalah yg terbaik utk ku. aku perlu sentiasa berdoa agar Tuhan makbulkan hajatku. kalau tetap tiada perubahan, dia sememangnya bukan ditakdirkan utk ku. jadi, aku perlu terima dgn redha :)
walau pape pon yg jadi, aku harus pandang ke depan. pelajaran yg utama. tapi aku paling x suka bila org tanye, 
'KO COUPLE NGAN SAPE SKRG?'
bukan x suka apa, soalan tu terlalu sensitif bagi aku. yelah, taw lah kowg sume dah ada pakwe, jgn ingat org lain pon bernasib baik cam kowang. just dyam n wat x taw jelah ye. kadang kadang org x suka dgn soalan yg terlalu privacy camni. adesss, aku penat lah nak jwb. yg pastinya aku SINGLE okay ? sudah lah tanye. aku x suka lah soalan ni. mungkin bukan jodoh aku lagi. sbb tu aku x jumpe ngan org yg betul betul sesuai utk aku. aku memilih ? yup ! benda ni penting. jgn maen rembat. asal kan laki, terima je. uishh, tu bkn aku. maaf ye. ade benda yg wat aku cerewet utk terima seseorg jadi pakwe aku. bagi org lain, benda ni x penting. tapi bg aku, aku cerewet skit dlm pilih psgn. aku bukan perfect, tapi bila kita dah pilih org tu kita kena terima dye seadanya. jadi, dengan buat pilihan yg bijak, kita x kan hadapi mslh dlm perhubungan. aku x mao buat kesilapan dlm memilih pasangan. jadi, kalau ada jodoh, adalah. x perlu mencari. benda ni dtg sendiri. 
doa kan utk aku ye. hehe :)


0 comments: