~ RAKYAT JELATA ~

web counter code

selamat mengunjungi blog , terima kasih


Dec 15, 2011

Posted by ella lalola :D at 1:22 PM


di sebalik senyuman dan gelak tawa




senyum dan terus ketawa biarpun hati ni tak mampu untuk melupakan semuanya ~
setiap gambar terselit pelbagai persoalan walaupun tidak mampu diluahkan sepenuhnya.
senyum dan ketawa adalah penawar ketika dalam kesedihan mahupun dalam terluka ~

aku suka tersenyum dan ketawa ketika berada di samping sahabat dan keluarga tersayang namun kadang-kadang ku tak mampu menyimpan kesedihan yang terbuku di hati. akhernya, menitik jua air mata ketika berada di samping mereka. dengan itu saja dapat menghilangkan kedukaan yang lama tersimpan. kalau tidak luahkan pada mereka, pada siapa lagi ? sesungguhnya ku amat bertuah kerana mereka sentiasa bersama denganku dalam duka dan gembira . Kaum Adam, jangan kau biarkan wanita menitikkan air mata kerana mu . sesungguhnya Allah menghitung setiap air mata yang telah dititiskan oleh kaum Hawa . Wanita ini tinggi darjatnya disisi Allah maka kau jagalah wanita sebaik baiknya sebagai seorang permaisuri . jaga hati, perasaan dan jangan mudah menyakitkan hati mereka sesuka hati . hati perempuan lembut seperti helaian tisu dan hatinya mudah terluka walaupun dengan masalah yang sangat kecil.


SINGLE ? yes,, IM SINGLE !



sudahlah orang bertanya kepadaku. tak perlu persoalkan kenapa aku maseh SINGLE . selama ni aku x yaken bila orang jawab , ''BELUM ADA JODOH'' tapi bila aku lalui apa yang mereka lalui , aku sangat paham dengan jawapan mereka . yes, memang tiada jodoh lagi sbb tu Allah pertemukan kita dengan ramai orang supaya kita dapat mengenali ragam insan2 di muka bumi ini. bila kita dah bersedia sepenuhnya , maka Allah akan pertemukan dengan insan yang lebih sesuai dengan kita. Insyaallah . ella tumpang happy dengan kawan2 yang happy dengan pasangan dorang n ada yang dah kahwin pon. tahniah untuk kamu semua. 

tapi , pada yang SINGLE cam ELLA LALOLA , jangan risau kerana jodoh untuk kita pasti ada. bersabarlah dan selalu dekatkan diri kita dengan Allah . Allah akan sayang pada insan yang sentiasa sabar dan redha dengan ketentuanNya. Amin.

sekian untuk hari ini . terima kasih semua :)
assalamualaikum .

2 comments:

nur diyanah on December 19, 2011 at 12:44 AM said...

owh..u are so sweet hunny =)

nur diyanah on December 19, 2011 at 12:45 AM said...

owh..u are so sweet dear =)